تلویزیون های ال سی دی

بین همه تلویزیون های باریک و سبک امروزی، تلویزیون های ال سی دی قدیمی ترین تکنولوژی را دارند. تلویزیون LCD در مقایسه با تلویزیون های قدیمی هم اندازه و هم مصرف برق کمتری دارد. ال سی دی ها معمولا کیفیت تصویر مناسبی دارند اما رزولوشن تصویر در آن ها چندان بالا نبوده و جزئیات تصویر به خوبی تلویزیون های جدید قابل تشخیص نیست. علاوه بر این، تلویزیون های ال سی دی، معمولا مقاومت خوبی در برابر ضربه یا نوسانات برق ندارند و همین دلایل باعث شد که خیلی سریع، تکنولوژی های جدید تر، جای ال سی دی ها را بگیرند.

تلویزیون LED

تلویزیون های ال ای دی، نسخه ارتقا یافته تلویزیون های ال سی دی هستند و به دلیل ویژگی ها و کیفیت بسیار بهتری که ارائه می کنند، به سرعت با LCD ها جایگزین شده و جای آن ها را در بازار گرفتند. تلویزیون های ال ای دی از تکنولوژی متفاوتی برای تامین روشنایی صفحه نمایش استفاده می کنند و همین تکنولوژی متفاوت باعث شده است که کیفیت رنگ ها در تلویزیون های ال ای دی، بسیار طبیعی تر و جزئیات تصاویر نیز قابل تشخیص تر باشد. تلویزیون های ال ای دی در اندازه های مختلف از ۳۲ تا ۷۰ اینچ تولید می شوند و دارای رزولوشن های متفاوتی هستند. از محبوبترین رزولوشن های تلویزیون ال ای دی می توان به فول اچ دی و 4K اشاره کرد که کیفیتی خارق العاده برای تماشای فیلم و سریال و مخصوصا بازی ارائه می دهند. اخیرا تلویزیون های دارای کیفیت 8K نیز به بازار ایران وارد شده و به دلیل کیفیت بی نظیری که ارائه می دهند، استقبال بسیار خوبی را از سوی مشتریان، تجربه کرده اند.

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند جدیدترین و پیشرفته ترین نوع تلویزیون است که در سال های اخیر به بازار عرضه شده و به خوبی توانسته جای نسل های پیشین خود را بگیرد. در تلویزیون هوشمند امکانات و قابلیت های زیادی نسبت به تلویزیون های معمولی وجود دارد و وظیفه این تلویزیون ها دیگر تنها دریافت سیگنال های تلویزیونی و نمایش آنها نیست و این تلویزیون ها با هدف اتصال به اینترنت و استفاده از محتوا های اینترنتی تولید می شوند. امروزه تلویزیون هوشمند بخش اصلی تولیدات تلویزیون کمپانی های بزرگ مثل سامسونگ و ال جی را تشکیل میدهد. در ایران هم برندهای ایرانی مثل ایکس ویژن، جی پلاس و اسنوا به تولید تلویزیون در اندازه های مختلف می پردازند. تلویزیون های هوشمند معمولاً دارای سیستم عامل اندروید هستند که آنها را قادر به نصب و استفاده از برنامه ها و بازی های اندرویدی میکند. همچنین در اغلب تلویزیون های هوشمند امروزی، گیرنده دیجیتال داخلی نصب می شود و کاربر را از خرید گیرنده دیجیتال جداگانه بی نیاز می کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید